تعمیر الکترونیک روتاری درایو

تعمیر الکترونیک روتاری درایو

تعمیر الکترونیک روتاری درایو – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی Rotary actuators در کلینیک تخصصی دیجی برد زیر نظر کارشناسان مجرب صورت می گیرد.

شرح مختصری از روتاری درایو

روتاری درایو ها Rotary actuators ، دستگاه های مکانیکی هستند که انرژی را به صورت الکتریسیته ،  هیدرولیک مایع فشار بالا یا هوا می‌ گیرند تا یک حرکت چرخشی زاویه‌ ای برای تولید گشتاور ایجاد کنند.روتاری در اتوماسیون های صنعتی جهت کنترل دریچه‌ ها، درها و سایر سیستم‌ های مکانیکی که نیاز به حرکت دقیق و خطی دارند، استفاده می‌ شوند.

ادغام روتاری درایو در سیستم های مکاترونیک نظیر : موتور ها ، درایو ها و سیستم های کنترل باعث بهبود و کنترل و دقت می گردد.

انواع روتاری درایو در صنایع مختلف

electric motor-driven actuator رایج ترین روتاری درایو است که از یک موتور الکتریکی جهت چرخاندن شفت مکانیکی استفاده می کند. روتاری پنوماتیک یکی دیگر از Rotary actuators می باشد که از هوای فشرده برای چرخاندن شفت استفاده می کند.محرک های هیدرولیک Hydraulic actuators یکی دیگر از روتاری درایو می باشند که ، از یک سیال، معمولاً روغن، برای ایجاد حرکت استفاده می کنند , که معمولاً در تجهیزات و ماشین آلات صنعتی سنگین به کار می روند و محرک های میکرو خطی micro linear actuator در صنعت رباتیک و اتوماسیون های خانگی  برای باز و بسته کردن فلپ ها، جابجایی اشیا یا انجام کارهای ساده دیگر به کار می روند.

نحوه عملکرد روتاری درایو هیدرولیک Hydraulic

روتاری درایو هیدرولیک یا پنوماتیک Pneumatic ، نیرو و حرکت خطی را به حرکت چرخشی تبدیل می کند ، که معمولا از یک سیلندر تشکیل می شود . هنگامی که سیال (مانند روغن یا هوا) به پیستون اعمال می شود، در سیلندر حرکت می کند و شفت را می چرخاند. این نوع محرک چرخشی جهت کنترل سوپاپ ها ، موقعیت یابی ماشین آلات در فرایند های مختلف صنعتی بسیار مفید هستند.

 بررسی ساز و کار روتاری درایو electric motor-driven

محرک چرخشی یا روتاری درایو از نوع electric motor-driven ، از یک موتور الکتریکی DC یا AC ، یک چرخ دنده و یک شفت چرخشی تشکیل می شود ، موتور الکتریکی ولتاژ و جریان اعمال شده را تنظیم می کند و چرخ دنده  جهت کاهش سرعت و افزایش گشتاور موتور به کار می رود. این محرک برای پاسخگویی به ورودی های سنسورها یا برنامه ریزی سیستم های کنترل مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *